İstanbul Esenyurt’ta geçtiğimiz aylarda, mobilya alışverişi üzerine kurulu olan mağazadan 100 bin liralık mobilya takımı alan Mümin Tarhan isimli genç adam, siparişleri gelmeyince durumdan şüphelenip mağazaya gitti.
Mağazadan olumlu yanıt alamayan Tarhan, durumu alışveriş merkezi yönetimine iletti.
AYNI KİŞİ ONLARCA İNSANI DOLANDIRMIŞ
Yönetim ise ilk başta mağduriyetin karşılanacağını söyledi, ertesi gün ise aynı şahsın kendilerinden de şikayetçi olduğunu söyleyerek anlaşmayı iptal etti.
Düğününe 2 ay kala şok yaşayan genç adam, savcılığa suç duyurusunda bulunduğunda ise aynı kişinin onlarca kişiyi mağdur ettiğini öğrendi.
“AYNI KİŞİ HAKKINDA 30 TANE ŞİKAYET VAR”
Yaşanan süreci anlatan Tarhan, şöyle konuştu:
24 Kasım’da burada bir mağazadan alıveriş yaptım. 20 bin lira nakit havale yaptım 20 bin lira mail ‘order’ yaptım. En sonunda ödemeyi, 65 bin lira ödeme daha yaptım. Sonrasında teslim tarihinden çok sonra aradım kuşkulandım. Numaralar kullanılmıyordu. Dükkana geldim kimse yoktu. Yönetime çıktım kimse arkada yok. 2 ay sonra düğünüm var.
Hiç kimse adının ve işinin arkasında durmuyor. Şikayetçi oldum, savcılığa gittim. Savcılık zaten bu adamın bana çok sayıda suç kaydı olduğunu bildirdi. Ama ne hikmetse bir türlü yakalama kararı çıkarılmıyor. Tüketici hakem heyetine gittim. Onlar da bana bu dosyanın zor sonuçlanacağını ve ümitlenmemen gerektiğini söyledi. Benim gibi savcılıkta aynı kişi hakkında 30 tane şikayet var.
“MAĞDURİYETİM GİDERİLMEDİ”
Tarhan, olaydan sonra alışveriş merkezi yönetimiyle de konuştuğunu söyleyerek şu ifadeleri kullandı:
Yönetim malının arkasında duracağını söyledi ama benim hiçbir şekilde mağduriyetim giderilmedi. Dün başka bir firma ile anlaşma sağlandı. Onun ödemesini yönetim yapacağını söyledi ama sabah tekrar beni aradılar. Beni arayıp bu anlaşma fesholdu, karşılamayız dediler.
Beni dolandıran kişi, yönetimi dükkandan tahliye edildiği için mahkemeye vermiş. Şu anda ev düzmek, eşya almak çok zor bir şey. Bunun bir şekilde sonuca ulaşmasını istiyorum. İlgilenilmesini istiyorum.