Otomobil Devi BYD Türkiye’de Yatırım Yapmaya Hazırlanıyor
Otomotiv sektöründe önemli gelişmeler yaşanıyor. Türkiye, otomobil üreticilerinin yeni yatırımları için cazibe merkezi haline geldi. 7 Temmuz 2024 tarihinden itibaren yürürlüğe girecek yeni düzenlemeyle, Çin’den ithal edilen tüm araçlara %40 ek vergi uygulanacak. Bu durum, birçok Çinli otomobil üreticisini Türkiye’de yatırım yapma konusunda harekete geçirdi.
Çinli Üreticiler Yatırım İçin Sıraya Girdi
Bu yeni vergi düzenlemesi sonrasında ilk adım atan şirketlerden biri BYD oldu. Şirket, Türkiye’de bir üretim tesisi kurma çalışmalarına hız kazandırdı. Ayrıca, Chery markası da Samsun’da bir fabrika için mutabakata vardı. Bu durum, Türkiye’nin otomotiv pazarındaki büyüme potansiyelini bir kez daha gözler önüne seriyor.
BYD’nin Araç Gemisi Türkiye’ye Ulaştı
BYD, önemli bir hamle gerçekleştirerek araç taşıma gemisi “BYD CHANGZHOU”‘yu teslimat yapmak üzere 25 Şubat’ta Çin’in Ningbo Limanı’ndan yola çıkardı. Gemi, yaklaşık 39 günlük bir yolculuğun ardından Kocaeli’nin Derince ilçesindeki Safiport Limanı’na ulaştı. Gemi, 7 bin araç kapasitesine sahip ve 199,9 metre uzunluğunda, 38 metre genişliğinde. Ayrıca, 69 bin 250 brüt tonaj ve 21 bin 400 net tonaj kapasitesi ile büyük ölçekli sevkiyatları verimli bir şekilde gerçekleştiriyor.
Gemi, çift yakıtlı bir tahrik sistemiyle çalışıyor ve sıvılaştırılmış doğalgaz kullanarak karbon emisyonlarını azaltıyor. Bu özellikler, BYD’nin çevreci teknolojiye olan bağlılığını ve küresel sürdürülebilirlik hedeflerini destekliyor.
Yatırımlar Devam Edecek
Chery, Samsun’da yıllık 200 bin araç kapasitesine sahip bir tesis kurmayı planlıyor. Bu tesis, yeni nesil elektrikli parçaların üretimini gerçekleştirecek. Ayrıca, projede toplam 1 milyar dolarlık bir yatırım hedefleniyor ve bu yatırım ile 5 binden fazla kişiye istihdam sağlanması öngörülüyor.
BYD’den Büyük Yatırım Anlaşması
BYD, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile Türkiye’de 1 milyar dolarlık bir yatırım anlaşması imzaladı. Bu anlaşma çerçevesinde, BYD’nin Türkiye’de yıllık 150 bin araç kapasitesine sahip elektrikli ve şarj edilebilir hibrit otomobil üretim tesisi ile sürdürülebilir mobilite teknolojilerine yönelik bir Ar-Ge merkezi kurması planlanıyor. 2026 yılı sonunda üretime başlaması hedeflenen bu tesiste, 5 bin kişiye kadar doğrudan istihdam sağlanması bekleniyor.
BYD, Yenilikçi Modelleriyle Türkiye Pazarında
BYD, Türkiye’de sunduğu yenilikçi araçlarla pazarını güçlendirmeye devam ediyor. Türk tüketicilerinin BYD modellerine gösterdiği ilgi, markanın pazardaki konumunu daha da sağlamlaştırıyor. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerine göre, 2025’in ilk çeyreğinde, Türkiye Binek Otomobil Pazarında en çok büyüyen marka BYD oldu. Şirket, mart ayında TANG modelini satışa sundu ve Türkiye’deki model sayısını DOLPHIN, ATTO 3, SEAL U DM-i, SEAL U EV, HAN, SEAL AWD ve TANG ile 7’ye ulaştırdı. Ayrıca, nisan ayının ikinci yarısında DOLPHIN’in yeni donanımı Comfort’ı ve yılın üçüncü çeyreğinde ise SEALION 7’yi Türkiye’deki müşterileriyle buluşturacak.
Fosil Yakıtlı Araç Üretimini Sonlandıran İlk Marka
BYD, 2022 yılında fosil yakıtlı araç üretimini sonlandıran ilk otomobil markası olmuştur. Dünyada 10 milyon elektrikli ve plug-in hibrit araç üretimine ulaşan ilk marka olarak, bu başarıya hızlı bir büyüme süreciyle ulaşmıştır. İlk 5 milyon yeni enerji aracı üretimini 15 yılda tamamlayan BYD, sonraki 5 milyon aracı yalnızca 15 ayda üreterek küresel üretim gücünü gözler önüne sermiştir. 2023 yılında, şarj edilebilir hibrit ve elektrikli araçların satışında dünya lideri olmuş ve geçen yıl 4 milyondan fazla yeni enerjili otomobil satmıştır. Bu başarı, BYD’nin daha temiz ve sürdürülebilir bir geleceğe olan kararlılığını bir kez daha kanıtlamaktadır.
Kaynak: Anadolu Ajansı (AA)