Türkiye’nin Ruj İhracatı ve Kozmetik Sektöründeki Gelişmeler
AA Türkiye, 2020-2024 yılları arasında yaklaşık 131 milyon dolarlık ruj ihraç etti. Bu yılın ilk iki ayında ise 6,7 milyon dolarlık ruj ihracatı gerçekleştirildi. Türkiye’deki ekonomik gelişmelere bağlı olarak, kozmetik ve kişisel bakım ürünleri pazarı her yıl ortalama yüzde 10 oranında büyüme göstermektedir. Sektörde üretilen başlıca ürünler arasında saç bakım ürünleri, el sabunları, dudak ve göz makyaj malzemeleri, ter önleyici ürünler, parfüm ve kolonyalar yer almaktadır.
Kozmetik ve kişisel bakım ürünleri endüstrisinde, dünya standartlarında üretim yapan pek çok firma, sahip olduğu kalite yönetim sistemleri için uluslararası standartları belirleyen sertifikalara sahiptir.
Koronavirüs Sürecinin Ruj İhracatına Etkisi
Koronavirüs salgını nedeniyle, kozmetik ürünlerine olan talep düşmüştü. Ancak salgın sonrası, kadınların vazgeçilmez makyaj ürünlerinden biri olan rujlara olan ilgi yeniden artış göstermeye başladı. Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) Özel Ticaret Sistemi verilerine göre, ülkenin 2020 yılında ruj ihracatı yaklaşık 22,9 milyon dolar iken, bu rakam 2021’de 19,3 milyon dolara geriledi. Ancak bu dönemin ardından, ihracatta belirgin bir artış gözlemlendi.
2022 yılında ruj ihracatı 22,7 milyon dolara yaklaşırken, 2023 yılında bu rakam bir önceki yıla göre %34,5 artarak 30,5 milyon dolara yükseldi.
Geçen Yıl Ruj İhracatı Yüzde 17,2 Arttı
Türkiye, 2023 yılında 35,7 milyon dolarlık ruj ihracatı gerçekleştirdi. Böylece 2024 yılı itibarıyla, ruj ihracatı bir önceki yıla göre %17,2 oranında artış göstermiş oldu. 2020-2024 yılları arasında toplamda 130 milyon 985 bin 583 dolarlık (yaklaşık 131 milyon dolar) ruj ihracatı gerçekleştirildi. Bu yılın ilk iki ayında ise 6,7 milyon dolarlık ruj ihracatı yapıldı.
ABD ve Körfez Bölgesinden Gelen Yoğun Talep
Türkiye, bu dönemler içerisinde en fazla ruj ihraç ettiği ülkeler arasında ABD, Irak ve Suudi Arabistan bulunmaktadır. 2020-2022 yılları arasında en yüksek dış satımı, 8 milyon 834 bin 472 dolarlık bir rakamla ABD’ye gerçekleştirdi. 2023 yılında ise Türkiye’nin en çok ruj ihraç ettiği ülke, 2 milyon 507 bin 392 dolarla Irak oldu. Suudi Arabistan ise, geçen yıl ve bu yılın ilk iki ayında Türkiye’den ruj alan ülkeler arasında öne çıktı. Ülkeye geçen yıl 5 milyon 182 bin 627 dolarlık ruj ihracatı yapılırken, Ocak-Şubat 2025 döneminde 1 milyon 376 bin 814 dolarlık dış satım gerçekleştirildi. Böylelikle Suudi Arabistan’a yapılan ruj ihracatı toplamda 6 milyon 559 bin 441 dolara ulaştı.
Kaynak: Anadolu Ajansı (AA)