Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu’ndan Ankara’ya Yatırımlar Hakkında Açıklamalar
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Adalet ve Kalkınma Partisi (AK Parti) döneminde Ankara’ya gerçekleştirilen yatırımları gün yüzüne çıkardı. Uraloğlu, AK Parti Hükümetleri döneminde Ankara’nın ulaşım ve iletişim altyapısında köklü bir dönüşüm sağlandığını vurguladı. Bakan, “Son 23 yılda başkentimize ulaşım ve haberleşme alanlarında toplam 728 milyar 40 milyon liralık yatırım yaptık.” şeklinde konuştu.
Bölünmüş Yol Uzunluğu 1.206 Kilometreye Ulaştı
Bakan Uraloğlu, Ankara’yı çevre illere ve diğer bölgelere kesintisiz bağlantılarla bağladıklarını belirtti. Ankara’yı Bolu, Eskişehir, Konya, Kırıkkale, Kırşehir ve Çankırı gibi komşu illere modern bölünmüş yollarla ulaştırdıklarını ifade etti. Uraloğlu, “2002 yılında 466 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 1.206 kilometreye çıkardık. 23 yılda 740 kilometre bitümlü sıcak karışım kaplamalı yol, 7 bin 721 kilometre asfalt çalışması, 178 kilometre yol iyileştirme ve 15,4 kilometrelik 197 köprü inşa ederek, vatandaşlarımız için daha güvenli ve konforlu yollar sunduk” dedi.
Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu’nda Çalışmalar Başladı
2024 yılı Kasım ayında Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu’nun yapım sözleşmesini imzaladıklarını hatırlatan Uraloğlu, “Bu otoyolumuzda yapım çalışmaları başladı. Toplam 120 kilometre uzunluğunda projelendirdiğimiz otoyol ile Ankara-Kırıkkale arasındaki devlet yolundaki trafiği azaltmayı hedefliyoruz. Projemiz, kara yolu taşımacılığını Ankara’nın doğu ve kuzey koridoruna aktararak Orta Doğu ve Kafkas ülkelerine daha hızlı ve konforlu taşımacılık imkanı sunacak” dedi.
Orta Anadolu Otoyolu 276 Kilometre Uzunluğunda Olacak
Ankara ile Sakarya’nın Akyazı ilçesi arasında inşa edilmesi planlanan Orta Anadolu Otoyolu hakkında da bilgi veren Uraloğlu, “Bu otoyol 225 kilometresi ana gövde, 51 kilometresi bağlantı yolu olmak üzere toplam 276 kilometre uzunluğunda olacak. 3 gidiş, 3 geliş olmak üzere toplam 6 şeritli bir yol inşa edeceğiz. Orta Anadolu Otoyolu ile Kuzey Marmara Otoyolu’ndan Ankara-Niğde Otoyolu’na daha hızlı bağlantı sağlanacak” şeklinde konuştu.
19 Karayolu Projesinde Çalışmalar Devam Ediyor
Yatırımların sadece otoyollarla sınırlı kalmadığını belirten Uraloğlu, “Nallıhan Köprüsü, Nallıhan Kuş Cenneti Tüneli ve bağlantı yollarını hizmete açtık. Yargıtay köprülü kavşağı, Kızılcahamam Hastanesi farklı seviyeli kavşağı ve Polatlı şehir geçişi gibi pek çok projeyi tamamlayarak araç yoğunluğunu azalttık. Şu anda toplam proje tutarı 29 milyar 181 milyon lira olan 19 karayolu projesinde çalışmalarımıza hızla devam ediyoruz” dedi.
Tarihi Köprüler Restore Edildi
Ankara’daki tarihi köprüleri restore ederek kültürel mirası koruduklarını belirten Uraloğlu, “Sadece modern yollar inşa etmiyoruz, tarihimize de sahip çıkıyoruz. Akköprü, Dağkaya Köprüsü, Etlik ve Altındağ gibi tarihi köprülerimizi restore ederek hem kültürel değerlerimizi yaşatıyor hem de bu eserleri ulaşım altyapımızın bir parçası haline getiriyoruz.” dedi.
Yüksek Hızlı Trenlerle 97,4 Milyon Yolcu Taşındı
Demiryollarında da Ankara’nın altyapısını yenileyip modernleştirdiklerini ifade eden Bakan Uraloğlu, “Ankara-Eskişehir, Ankara-İstanbul, Ankara-Konya ve son olarak Ankara-Sivas hızlı tren hatlarını hizmete alarak Ankara’yı 2.251 kilometrelik hızlı tren ağımızın merkezi haline getirdik. Yüksek hızlı trenler (YHT) ile bugüne kadar yaklaşık 97,4 milyon yolcumuza hızlı tren konforuyla ulaşım imkanı sağladık.” şeklinde konuştu.
Ankara-İzmir Arası 3,5 Saate Düşürülecek
Bakan Uraloğlu, hızlı tren projelerine devam ettiklerine dikkat çekerek, Ankara ve İzmir’i birbirine bağlayacak 505 kilometrelik Ankara-İzmir hızlı tren projesi hakkında bilgi verdi. Uraloğlu, “Bu hat, Ankara-İzmir arasındaki demir yolu ile seyahat süresini 14 saatten 3,5 saate düşürecek ve Ankara, Afyonkarahisar, Uşak, Manisa ve İzmir illerinde yaşayan yaklaşık 7 milyon nüfusa doğrudan hizmet edecek. Bu proje, bölgedeki iç turizmin artmasına da önemli katkı sağlayacak.” dedi.
Ankara-İstanbul Arası 80 Dakikaya İnecek
Uraloğlu, Ankara-İstanbul arasında tamamen yeni bir hat planladıklarını belirterek, “Ankara-İstanbul süper hızlı tren hattı projemizin ön proje çalışmalarını tamamladık. 344 kilometrelik süper hızlı tren hattımızda trenlerimiz saatte 350 kilometre hıza ulaşacak. Seyahat süresini ise sadece 80 dakikaya indireceğiz.” açıklamasında bulundu.
Kent İçi Raylı Sistem Hattını 103,6 Kilometreye Çıkardık
Uraloğlu, Kızılay-Çayyolu, Batıkent-Sincan, Keçiören-Atatürk Kültür Merkezi ve Atatürk Kültür Merkezi-Gar-Kızılay metrolarını tamamlayarak Ankaralıların hizmetine sunduklarını anımsattı. 2018 yılında yenileyerek hizmete alınan Başkentray’ın, geçen 7 yılda 113 milyondan fazla yolcu taşıdığına dikkat çeken Bakan, bu projelerin ana arterlerdeki trafik yoğunluğunu azaltmada önemli bir etken olduğunu söyledi.
Bakan Uraloğlu, “Bakanlık olarak Ankara’nın 23,1 kilometrelik kent içi raylı sistem hattını 80,5 kilometre uzatarak toplamda 103,6 kilometreye çıkardık. 26,2 kilometrelik Esenboğa Havalimanı metro hattında, Etlik Şehir Hastanesi ile Pursaklar ve Çubuk bölgesindeki yapılaşmayı dikkate alarak projede revizyon başlattık. Bu revizyonu bu yıl içerisinde tamamlamayı hedefliyoruz. Önümüzdeki sene de imkanları değerlendirerek bu metroda yapım çalışmalarına başlamayı planlıyoruz. Ayrıca, 20 kilometrelik Ümitköy-Batımerkez metro hattı ve 12 kilometrelik Etlik-Forum hatlarında etüt proje çalışmalarımız başladı. Bu hatlarımız tamamlandığında 58,2 kilometrelik metro hattını daha hizmete sunmuş olacağız. Başkentray’ı Yenikent’e kadar bağlayacak Sincan (OSB)-Yenikent-Kazan Soda demir yolu projesi kapsamında da çalışmalarımıza devam ediyoruz.”
Ankara Esenboğa Havalimanı’nın yıllar içinde artan yolcu talebine dikkat çeken Uraloğlu, “2002 yılında 2 milyon 836 bin 628 yolcu ağırlayan havalimanımız, 2024 yılında 12 milyon 913 bin 753 kişiye hizmet verdi. 2025 yılının ilk çeyreğinde ise yolcu sayımız 3 milyon 10 bin 378’e ulaştı” dedi.
Esenboğa’nın Yolcu Kapasitesi 30 Milyona Çıkacak
Uraloğlu, 2022 yılı Aralık ayında başlatılan kapasite artırımı çalışmaları kapsamında, iki etaplı bir projeyi hayata geçirdiklerini belirtti. Uraloğlu, “İlk etap çalışmalarımızda sona geldik. Yolcu kapasitesini 30 milyona çıkaracak olan 3’üncü pist, yeni kule binası ve hizmet binalarında son çalışmalarımızı yapıyoruz.” şeklinde konuştu. Bakan, 2’nci etapta ise terminal binasının en az 40 bin metrekare genişletileceğini açıkladı.